خرابی‌های سیل ۹۸ خرداد ۹۹ سرپا شد/جشنی برای پایان بازسازی خانه‌ها
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حامد روحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین روند بازسازی مناطق سیل زده لرستان، اظهار داشت: طی ماههای اخیر به علت شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی به استان‌ها ابلاغ شد و قطعاً این امر در روند بازسازی مناطق سیل زده بی تأثیر نبوده است.

جهش در فعالیت ستادهای بازسازی مناطق سیل‌زده

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

وی با تاکید بر اینکه بازسازی یک فعالیت فرا سازمانی است و مجموعه سازمان‌ها باید کار کنند تا این امر عملیاتی شود، بیان داشت: قطعاً فعالیت‌های حوزه بازسازی در این ایام تحت تأثیر قرار گرفته است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با بیان اینکه با این وجود همکاران ما پا به پای کادر سلامت و درمان در ستادهای بازسازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال بودند و هیچ ستاد معینی در استان تعطیل نشد، افزود: همه ستادهای معین با ظرفیت کامل مستقر بودند و تمام تلاش خود را کردند تا جایی که ظرفیت‌ها اجازه می‌داد حداکثر پیشرفت را در این حوزه داشته باشیم.

 

روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید» و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق این شعار، عنوان کرد: در این راستا در روند فعالیت ستادهای بازسازی در استان جهشی را خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با این اقدام عقب ماندگی احتمالی که به علت شیوع بیماری کرونا رخ داده را جبران کنیم.

پایان خرداد ماه پایان بازسازی مناطق سیل‌زده

وی، تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که پایان خرداد ماه، پایان بازسازی مناطق سیل زده را اعلام کنیم، تمام برنامه‌های جبرانی خود را در دستور کار قرار داده‌ایم تا این اتفاق رخ دهد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با تاکید بر اینکه فعالیت در این حوزه، یک فعالیت فرا سازمانی است و امیدواریم با کمک شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی، پیمانکاران، کارگران و… پایان خرداد ماه و نهایتاً با ۱۵ روز تأخیر کار بازسازی مناطق سیل زده را به اتمام برسانیم.

 

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی مجموعه واحدهای شهری و روستایی احداثی در استان ۸۴ درصد است، تصریح کرد: همچنین میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای تعمیراتی در سطح استان ۱۰۰ درصد است، کار واحدهای تعمیراتی به اتمام رسیده و ۱۰۰ درصدی تعهدات مالی ما شامل تسهیلات و بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

احداث بیش از ۷ هزار واحد

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار و ۷۳۳ واحد تا کنون در استان به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر عملیات اجرای سقف در بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد را داریم و بعد از آن عملیات گچ و خاک و…، امیدواریم که تفاوت بین ۱۰ هزار و ۸۶۶ و هفت هزار و ۷۳۳ واحد، تا هفته‌های آینده تبدیل به واحدهای بهره برداری شده و به رشد بالای ۹۰ درصد در واحدهای احداثی برسیم.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، بیان داشت: تا امروز سه هزار و ۶۵۵ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۹۹۳ میلیارد تومان نیز تا امروز تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

ساخت استخر کشاورزی 

 

روحانی با تاکید بر اینکه این میزان کمک بلاعوض و تسهیلات در کنار همه فعالیت‌های ما بوده که به صورت رایگان به مردم ارائه کرده‌ایم، عنوان کرد: کل خدمات مهندسی، تهیه نقشه، نظارت، صدور پروانه واحدهای شهری و روستایی، سیمان و… به صورت رایگان به مردم ارائه شده است.

جذب کمک خیرین برای احداث واحدها

وی با اشاره به توزیع ۸۱ هزار تن سیمان در بین مردم سیل زده برای احداث واحدها از سوی بنیاد مستضعفان، بیان داشت: در کنار همه فعالیت‌هایی که ما موظف به انجام آنها بودیم، ستادهای معین برای کمک به احداث واحدها، کمک خیرین سایر استان‌ها را جذب کرده‌اند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، عنوان کرد: در این رابطه ستاد بازسازی استان اردبیل مستقر در شهر معمولان، به بیش از ۱۳۴ واحد آجر سفال رایگان، ۱۲۸ واحد درب و پنجره رایگان و… اهدا کرده است.

 

روحانی، گفت: همچنین ستاد بازسازی استان اصفهان مستقر در پلدختر، ۳۵۰ متر مکعب بتن مگر رایگان، سه هزار متر مکعب ایزوگام رایگان و هفت هزار متر مربع کاشی و سرامیک رایگان در اختیار مردم پلدختر قرار داده و امیدواریم اینها کمک بسزایی در بهره برداری بیشتر واحدها کند.

همچنان در کنار مردم هستیم

وی، تاکید کرد: ما همچنان در کنار مردم هستیم، هیچ اتفاقی ما را از کنار مردم جدا نخواهد کرد، تا پایان بازسازی دوش به دوش مردم خواهیم ایستاد و امیدواریم جشن شیرین بازسازی را به زودی برگزار کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، افزود: بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، استان لرستان در بحث بازسازی مناطق سیل زده، جز استان‌های برتر معرفی شد و ما رکورد بسیار خوبی را در بحث بازسازی استان طی سال‌های اخیر به جای گذاشتیم.

قیمت ورق پلاستیکی

 

روحانی در بخش دیگری سخنان خود با بیان اینکه یکی از اقدامات جانبی که در کنار فعالیت‌های ما صورت گرفت، بحث خدمات غیر مسکونی بود که به سیل زده‌های لرستان ارائه شد، بیان داشت: احداث دیوار ساحل شهر پلدختر، معمولان، روستای «چم مهر»، «بابازید» و… یکی از این اقدامات بود.

رعایت مسائل فنی در احداث واحدها

وی با بیان اینکه در حین اجرای این دیواره ساحلی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، سیل مجدد رخ داد که این دیواره حائل و ساحلی از نظر فنی در برابر این سیلاب مقاومت کرد، اگر این دیوار نبود به طور حتم مشکلات فراوانی ایجاد می‌شد.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: احداث این دیواره حائل تلاش بسیار فوق العاده ای بود که از سوی همکاران ما در حوزه عمران روستایی و بنیاد مسکن صورت گرفت و این امر منجر به خوشحالی و تقدیر مردم از فعالیت‌های صورت گرفته شد.

روحانی همچنین با اشاره به انجام فعالیت‌های عمران روستایی، بیان داشت: ما در روستاها بحث عمران و بهسازی را در حال انجام داریم که در پایان بازسازی مناطق سیل زده، این اقدامات نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه در بحث بازسازی به‌هیچ‌وجه از مباحث فنی عدول نخواهیم کرد، بسیار سرسختانه مباحث فنی را پیگیری کردیم، افزود: نتیجه این سخت‌گیری‌ها در بحران‌ها مشخص می‌شود و افتخار می‌کنیم که در این رابطه در کنار مردم بودیم و شادی آن‌ها را دیدیم.

 

منبع سایت خبری مهر





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: